Scouts Oud-Turnhout - Ansarat

Gouw KempenGouw Kempen - District NoorderkempenDistrict Noorderkempen

Lage Mierdse Weg 5, 2360 Oud-Turnhout
verhuur

Met de rugzak langs Vlaamse wegen trekken, zingen bij een kampvuur, ... dat is het klassieke beeld dat men van scouts heeft. Maar er zit meer achter. Scouting wil, in de sfeer van vrije tijd, bijdragen tot de totale opvoeding van kinderen en jongeren. Scouting wil hen vormen tot sportieve, creatieve en sociaal bewogen mensen die van aanpakken weten en kunnen samenwerken. Jongeren zitten boordevol vragen over zichzelf en over de wereld waarin ze leven. Scouting helpt hen mee antwoorden te zoeken. Dat gebeurt in een open en ongedwongen sfeer. Dit algemeen doel wil scouting via een eigen methode bereiken. Spel en openluchtleven, op tocht gaan, kamperen, buiten leven... hebben een belangrijke plaats in onze manier van aanpakken.

De activiteiten gaan meestal door aan de lokalen, deze bevinden zich op de Lage Mierdse Weg 5 in Oud-Turnhout (Oosthoven). Kom er gerust eens een kijkje nemen, je zal direct onder de indruk zijn van de prachtige ligging in een gezellig bos.

Elke zaterdagnamiddag van eind september tot midden mei verwachten we tussen half twee en half vijf onze leden op de scouts. Er vinden ook weekendjes plaats, in de grote vakantie gaan alle takken op kamp.

Kapoenen Welpen Jonggivers Givers Jin Woudlopers

[ Gegevens laatst gewijzigd op: 2016-01-19 ]