Scouts Diest - Akabe Biebel

Gouw Oost-BrabantGouw Oost-Brabant - District HagelandDistrict Hageland

Hortensiastraat 3
(Peetersstraat 6 ??), 3290 Diest

Wij zijn een scoutsgroep voor kinderen van 6 tot 25 jaar met een metale en/of fysieke beperking. Wij hebben elke 14 dagen op zondag activiteit van 14.00 tot 17.00 in de lokalen en op het terrein van scouts Poolster. Indien onze activiteit op verplaatsing is, worden de ouders hier ruim van tevoren over ingelicht. Wij zijn een scoutsgroep, wij zorgen dus niet enkel voor tijdverdrijf, maar we streven ernaar dezelfde scoutsactiviteiten te organiseren als een scouts voor kinderen zonder een beperking. Pleinspelen, tochten, ravotten... zijn ons dus niet vreemd. Wij passen ons aan, aan de specifieke noden van je kind. Het plezier van de leden is onze prioriteit. Onze leiding zijn allen vrijwilligers, die zich volledig willen engageren om elke keer weer een toffe activiteit in elkaar te steken. Dit wil ook zeggen dat niet elke leiding een opleiding tot verzorger of pedagoog heeft gehad. Al doende leert men, dus zal de ervaren leiding zeker hun kennis delen. Wanneer het nodig is, voorzien we vormingen om onze leidingsploeg kennis bij te brengen die ze kunnen gebruiken bij het voorbereiden en uitvoeren van activiteiten.

onze groep

[ Gegevens laatst gewijzigd op: 2023-12-22 ]